Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

Οι γρίφοι της εμπορίας για τους παραγωγούς


Γρίφος πρώτος: Συσκευασία προϊόντος

Δεν υπάρχουν πολλές λύσεις για τη συσκευασία των περισσότερων προϊόντων και όσες υπάρχουν δεν είναι προσιτές σ΄ ένα μεσαίο παραγωγό (είτε παράγει μέλι είτε κατασκευάζει ξυλόγλυπτα). Αν θέλει λοιπόν να συσκευάσει το προϊόν του, είναι αναγκασμένος να αγοράσει μπουκάλια, βάζα, υλικά περιτυλίγματος κ.ά. σε τιμές απαγορευτικές και σε ποιότητα που συνήθως δεν διεκδικεί δάφνες.

Το πράγμα γίνεται πολύ χειρότερο, αν θελήσει να φτιάξει ένα μικρό συσκευαστήριο. Εδώ η κατάσταση είναι ζόρικη, γιατί η εγχώρια κατασκευαστική βιομηχανία δεν έχει επαρκείς και προσιτές λύσεις. Στον τομέα αυτό κάνουν πάρτι οι εισαγωγές με τους Ιταλούς επικεφαλής. Ημιαυτόματες μηχανές, γεμιστικές, ταπωτικές, βιδωτικές, ετικετέζες και άλλων χρήσεων, που είναι εντελώς απαραίτητες για ένα συσκευαστήριο, εισάγονται και διατίθενται σε τιμές εξωφρενικά υψηλές που ούτε η ποιότητα ούτε η λειτουργικότητά τους δικαιολογεί. Μιλάω για μηχανές που, μετά λόγου γνώσεως λέω ότι, δεκάδες Έλληνες κατασκευαστές μπορούν να φτιάξουν και μάλιστα πολύ καλύτερες σε ποιότητα και σε απόδοση! Και μπορεί να μην υπάρχει πλέον δραχμή και λιρέτα, αλλά τα ευρώ που φεύγουν γι΄ αυτά τα μηχανήματα γράφουν αρνητικά στο ελληνικό εμπορικό ισοζύγιο και θετικά στο ιταλικό ή στο όποιο άλλο…




Γρίφος δεύτερος: Συσκευασία προϊόντων για μεταφορά, παράδοση στον καταναλωτή

Το ηλεκτρονικό εμπόριο του τύπου b2c προϋποθέτει συσκευασίες που το περιεχόμενο τους να απευθύνεται σε μια οικογένεια και τα υλικά να είναι κατάλληλα για ταχυδρομικού τύπου μεταφορά. Δεν πρόκειται, για παράδειγμα, ένα νοικοκυριό να αγοράσει 20 βάζα μέλι ούτε μια παλέτα φακές. Αλλά ούτε ένα δίκτυο διανομής ταχυδρομικού τύπου δέχεται για διαχείριση τέτοιου είδους αποστολές ή αποστολές συσκευασμένες κατά τρόπο που είναι προσαρμοσμένος στις απαιτήσεις μεταφοράς για τοποθέτηση σε αποθήκη ή σε ράφι.

Απαιτούνται ασφαλείς, ανθεκτικές συσκευασίες για ταχυδρομικού τύπου μεταφορά και μάλιστα τέτοιας περιεκτικότητας, που να απευθύνεται πραγματικά στις ανάγκες και τις δυνατότητες μιας μέσης οικογένειας. Όμως τέτοιες λύσεις δεν υπάρχουν διαθέσιμες, ενώ είναι σίγουρο ότι πολλοί Έλληνες κατασκευαστές μπορούν και σ΄ αυτόν τον τομέα να κάνουν εκπληκτικά καλή δουλειά, δημιουργώντας λύσεις ποιοτικές και αποδοτικές.

Γρίφος τρίτος: Προβολή των προϊόντων στους τελικούς καταναλωτές

Εδώ η απάντηση είναι, ΔΩΡΕΑΝ μέσω του e-bloko (και μακάρι να γίνουν άλλα 100 ...e-bloka).

Γρίφος Τέταρτος: Παραγγελία, μεταφορά, παράδοση, είσπραξη

Εδώ η χρήση ενός δικτύου ταχυδρομικής μεταφοράς είναι μονόδρομος. Από πείρα λέω ότι σε όλη τη μέχρι σήμερα συζήτηση περί ηλεκτρονικού εμπορίου ο παράγοντας μεταφορά – διανομή είτε αγνοήθηκε παντελώς είτε, στην καλύτερη των περιπτώσεων, υποτιμήθηκε. Τα υφιστάμενα δίκτυα ταχυμεταφορών έμειναν έξω από κάθε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Κατά συνέπεια είναι υποχρεωμένα να κάνουν σημαντικές λειτουργικές μεταβολές προκειμένου να υποστηρίξουν με επάρκεια τέτοιου είδους υπηρεσίες. Αλλά εν πάση περιπτώσει αυτά, τουλάχιστον, υπάρχουν.

Στο e-bloko λοιπόν φροντίσαμε με το καλημέρα να δημιουργήσουμε και να έχουμε διαθέσιμες κάποιες βασικές λύσεις συσκευασίας προϊόντων και συσκευασίας μεταφοράς αξιόπιστες και οικονομικές. Μάλιστα, όπου αυτό ήταν δυνατό, επιλέξαμε Έλληνες κατασκευαστές. Και θα συνεχίζουμε με ακόμη περισσότερες. Ίσως και με μηχανές κατασκευασμένες στην Ελλάδα....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.