Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

Μικρές αλήθειες για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο


Από το 1999 και εδώ έχει ξοδευτεί πολύ μελάνι γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ξοδεύτηκε για να γραφτούν προγράμματα αναπτυξιακά, μελέτες υποβολής σε προγράμματα και λογισμικά χωρίς αντικείμενο. Ημερίδες, σεμινάρια και άλλα κόλπα βοήθησαν, ώστε να πάνε άπατα υπέρ υγείας επιτηδείων, παρατρεχάμενων και κολλητών δεκάδες εκατομμύρια ευρώ με τη σφραγίδα μάλιστα «κονδύλια ανάπτυξης». Όμως ηλεκτρονικό εμπόριο δεν υπάρχει. Ο πολύς ο κόσμος ακούει μέχρι σήμερα την έκφραση Ηλεκτρονικό Εμπόριο σαν κάτι εξωτικό που δεν τον αφορά.

Ηλεκτρονικό εμπόριο δίχως γρήγορο Internet γίνεται; Όχι βέβαια. Παρά ταύτα στο χωριό μας κάηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ στο όνομα της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου πολύ πριν υπάρξει (όσο υπάρχει) γρήγορο Internet..


Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα μορφή Ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αυτή που αναφέρεται συνήθως ως b2c (bussines to consumer), δηλαδή η μορφή εκείνη που το ένα από τα συναλλασσόμενα μέρη είναι ο φυσικός καταναλωτής. Το e-bloko προωθεί μια, πιθανώς περισσότερο ενδιαφέρουσα, εκδοχή b2c ηλεκτρονικού εμπορίου βλέποντας (και) στην άλλη άκρη της συναλλαγής (αυτή του πωλητή) τον φυσικό παραγωγό αντί του μεταπωλητή. Η εκδοχή αυτή παρέχει προφανέστατα πλεονεκτήματα για τον καταναλωτή και για τον παραγωγό. Γιατί εκτείνει την δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου σε επίπεδο παραγωγού και δη Έλληνα Παραγωγού με επικέντρωση μάλιστα στα είδη καθημερινής διατροφής και καθημερινής χρήσης.

-Σε θεωρητικό επίπεδο προκύπτει ότι το συνολικό κόστος αγοράς (για τον καταναλωτή) μειώνεται περί το 25% σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος μέσω του συνηθισμένου τρόπου αγοράς.

-Ο καταναλωτής γνωρίζει τον φυσικό παραγωγό ως προμηθευτή του και αποκτά δυνατότητα απομακρυσμένης ή φυσικής επικοινωνίας μαζί του.

-Ο καταναλωτής αποκτά πολύ περισσότερες επιλογές ως προς την αγορά του ίδιου προϊόντος.

-Ο παραγωγός αποκτά πελατολόγιο! Αποκτά δηλαδή τη δυνατότητα να διαθέσει ένα μέρος της παραγωγής του απευθείας σε καταναλωτές. Έχει επιπλέον τη δυνατότητα να βελτιώσει το προϊόν του, να παράγει κάποιο καινούριο, να κάνει μια διαφορετική τυποποίηση και να ενημερώσει αμέσως τους πελάτες του. Η νέα αυτή δυνατότητα τού φορτώνει πολλές παραπάνω ευθύνες ως προς την ποιότητα των προϊόντων του και την τυποποίησή τους, αλλά του δίνει πολύ καλύτερο εισόδημα.

Ε, αφού μας προέκυψε παγκοσμιοποίηση, ας δείξουμε τον Έλληνα παραγωγό σ΄ όλο τον κόσμο με ένα κλικ! Γιατί οι Έλληνες παραγωγοί παράγουν άριστης ποιότητας προϊόντα. Και δεν παράγουν ακριβά προϊόντα. Φτηνά παράγουν και είναι άλλης ώρας θέμα το γιατί αυτό το «φτηνά» δεν φτάνει στον καταναλωτή…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.