Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

Η τέχνη της απατηλής κοτσάνας


Όχι, δεν αποφάσισα να γίνω διαφημιστής στα πενήντα τόσα. Δεν είναι για μένα τέτοια μεγαλεία. Είπα μόνο να απλώσω τα χέρια μπροστά μπας και μου έρχονται λιγότερα σκουπίδια στη μούρη, να κλείσω τη μύτη μπας και λιγοστέψει η μπόχα, να βουλώσω τα αυτιά μπας και κάπως γλιτώσω από το βομβαρδισμό της βλακείας. Άμυνα κάνω δηλαδή, επειδή μπούχτισα.. Κατά κάποιο τρόπο δεν αντέχω άλλο να ακούω και να βλέπω αυτό το παρανοϊκό διαφημιστικό κρεσέντο. Να ακούω εκατό φορές τη μέρα ότι,

Οι Τράπεζες κάνουν περίπου κοινωφελές έργο και συναγωνίζονται για το ποια θα μου κάνει τη ζωή πιο χαρούμενη (τέτοια χαρά δεν την μπορώ, δεν την αντέχω),


Οι ελαιοπαραγωγοί ευθύνονται για τη νοθεία του λαδιού, ενώ πουλάνε το λαδάκι τους για δυο ευρώ το κιλό (ε, την έχω αυτή εμμονή ως ελαιοπαραγωγός),

Ο αριθμός επανάσταση είναι ο 1821 (θα τρίζουν τα κόκαλα του Μακρυγιάννη),

Ο κρατικός οργανισμός του τζόγου, ο ΟΠΑΠ, είναι η πιο υγιής και κοινωφελής δημόσια επιχείρηση (απ΄ τις σχολικές λαχειοφόρους αγορές ξεκινάει το μικρόβιο του τζόγου),

Η φορολογική μας συνείδηση θέλει διαφημιστικού τύπου αφύπνιση (αν και η παρτίδα σώθηκε, όσο σώθηκε, από τη λεγόμενη παραοικονομία),

Η έλλειψη νερού είναι δική μου ευθύνη, γιατί δεν κλείνω τη βρύση, όταν πλένω τα δόντια μου (καλά εγώ έχω μασέλες, αλλά το ίδιο κάνει),

Ότι για τη μόλυνση του περιβάλλοντος φταίει το μπουρί του αμαξιού μου και θα πληρώσω περιβαλλοντικά (sic) τέλη, (τα μπουριά της ΔΕΗ και της Χαλυβουργικής προφανώς βγάζουν οξυγόνο).

Έχουμε και λέμε λοιπόν,

τη Διαφήμιση σαν Ενημέρωση ευρηματικού τύπου την καταλαβαίνω. Αποδεκτή είναι και αναγκαία επίσης. Αλλά εδώ μιλάμε για χοντρές αγριάδες. Για απέραντη και αντιαισθητική κοτσανολογία που μετατρέπει ακόμα και καλλιτέχνες από δημιουργούς σε μαριονέττες.

Ήδη τα παιδάκια του δημοτικού αντί να μαθαίνουν και να τραγουδάνε στίχους του Σεφέρη, του Ελύτη, του Ρίτσου και του Παλαμά αποστηθίζουν τα διαφημιστικά σποτάκια της Κότα Κόλα, της Μπάρμπι, του Μακ Κουήν, και της Μπάρμπαφον.

Στο e-bloko λοιπόν δεν βάζουμε ό,τι λάχει διαφήμιση. Βάζουμε μόνο ό,τι καταλαβαίνουμε πως είναι Ενημέρωση και όχι σκέτο Διαφήμιση. Κάνουμε μόνο δωρεάν διαφήμιση και προτιμάμε να διαφημίζουμε όλους όσους για κάποιους (...) λόγους δεν είχαν μέχρι τώρα πρόσβαση σε υπηρεσίες ευρείας διαφήμισης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.