Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Ταχυδρομική ΕΥΡΩΣΦΑΛΙΑΡΑ

(08/10/09) Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την εθνική της νομοθεσία η οποία προβλέπει την επιβολή πρόσθετων επιβαρύνσεων και υποχρεώσεων σε επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες ταχυμεταφοράς ή μεταφοράς, δεμάτων και ταχυδρομείου. Η Επιτροπή είναι της άποψης ότι η νομοθεσία αυτή δεν είναι συμβατή με τους κοινοτικούς κανόνες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Της εν λόγω παραπομπής προηγήθηκε η αποστολή αιτιολογημένης γνώμης, τον Ιανουάριο 2009 ( IP/09/157 ).

Οι ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων 25 χρόνων, όλες δίχως εξαίρεση, έκριναν ότι οι ταχυδρομικές μεταφορές (ταχυμεταφορές) στην Ελλάδα μπορούν να γίνονται χωρίς φορτηγά αυτοκίνητα !!!.

Ενώ, σε όλες τις (και ανταγωνιστικές) ευρωπαϊκές χώρες μία επιχείρηση ταχυμεταφορών κατέχει χωρίς περιορισμούς όσα φορτηγά αυτοκίνητα χρειάζονται για τη δουλειά της, η αντίστοιχη ελληνική επιχείρηση ή ο επαγγελματίας στερείται δια νόμων αυτή τη δυνατότητα. Οι ελληνικές κυβερνήσεις καταλαβαίνουν το αντικείμενο των ταχυδρομικών υπηρεσιών – ταχυμεταφορών με όρους της δεκαετίας του ΄60, δηλαδή αντιλαμβάνονται το «ταχυδρομικό αντικείμενο» σαν «φάκελο», σαν «γράμμα». Η κατανόηση αυτή επιβεβαιώνεται από την «ειδική ρύθμιση» για δυνατότητα χρήσης μόνο μικρών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πόλης και μάλιστα μόνο για τις επιχειρήσεις και όχι για τους επαγγελματίες των ταχυδρομικών δικτύων.

Ωστόσο, όταν περίπου έκπληκτες οι ελληνικές κυβερνήσεις … πληροφορήθηκαν ότι δεν επρόκειτο για «γράμματα» αλλά για αντικείμενα ή εμπορεύματα, έσπευσαν αμέσως να ορίσουν το μέγιστο βάρος του ταχυδρομικού αντικειμένου στο μέγιστο ύψος των 20 κιλών!

Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΛΑΚΩΔΕΣΤΑΤΗ ΚΑΙ ΟΛΟΤΕΛΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΓΑΛΑΖΙΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 5,5 ΧΡΟΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.

Συνολικά το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών είναι εντελώς αντιαναπτυξιακό, δημιουργεί περιττά και αναίτια κόστη και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς έναντι των ευρωπαϊκών. Η δημιουργία του ασφυκτικού αυτού πλαισίου έχει εδραστεί στην παλαιοκομματικού τύπου επιμονή για ΔΗΘΕΝ προστασία του φορέα καθολικής υπηρεσίας (ΕΛΤΑ) και της συντεχνιακού τύπου οργάνωσης των φορέων των φορτηγών δημόσιας χρήσης. Λέω ΔΗΘΕΝ γιατί αυτή η μυωπική ασφυκτική προστασία χαντάκωσε και τα ΕΛΤΑ και τα ΦΔΧ, αφού τα κατέστησε μη ανταγωνιστικά σε μια αγορά που διεθνοποιείται και γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική. Λέω ΔΗΘΕΝ γιατί η μοναδική, κατά τη γνώμη μου, θετική θεσμική πρόβλεψη που περιλήφθηκε πριν από πολλά χρόνια στον πρώτο κανονισμό λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, δηλαδή η υποχρέωση των επιχειρήσεων να ελέγχουν τα δίκτυά «τους» ως προς την ασφάλιση του προσωπικού τους στο ΙΚΑ και να υπέχουν ευθύνη για κάθε περίπτωση διαπίστωσης «μαύρης εργασίας» ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ στην πρώτη αναθεώρηση. Περιορισμένη αξία έχει το γεγονός ότι η πρόβλεψη αυτή στον πρώτο κανονισμό είχε συμπεριληφθεί μετά από δική μου πρόταση.

Με τούτα και με κείνα σήμερα τα όργανα της τροχαίας μόνο καντάρια που δεν έχουν προμηθευτεί για να ζυγίζουν τα δέματα που κουβαλάνε οι ταχυμεταφορές μπας και ξεπερνούν τα 20 κιλά ! Τα ζυγίζουν με το μάτι και γράφουν το πρόστιμο για κάποιο άλλο λόγο (...όλο και κάτι θα βρεθεί).

- ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΕΡΑ ΑΠΟ 20 ΚΙΛΑ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΣ Ε.Ε. ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ !!

- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕ ΙΝΤΕΡΝΕΤ / ΑΡΑΜΠΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕΧΡΙ 20 ΚΙΛΑ !!

- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΚΑΡΑΒΙΕΣ ΧΑΡΤΙ !!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.